Player Roles
Dostępne na wersjach Minecraft
[1.20.4] [1.20] [1.20.1] [1.19.4] [1.19.3] [1.19.1] [1.19] [1.18] [1.17] [1.16.4] [1.16.2] [1.16.1]Kategorie modów
Zasoby zewnętrzne
Twórcy modów
Gegy
Opis moda
Player Roles to prosta implementacja pozwalająca na przypisywanie niestandardowych uprawnień do graczy za pomocą ról przypominających Discorda. Role i ich uprawnienia są zdefiniowane w pliku JSON, który można łatwo modyfikować i ponownie ładować w trakcie działania dla szybkiej iteracji. Plik roles.json znajduje się w katalogu config (<root>/config/roles.json). Domyślną rolą jest everyone: każdy gracz będzie miał tę rolę i nie można jej usunąć. Pozostałe role określają funkcje nadstawiające się na roli everyone. Nadstawienia W każdym oświadczeniu roli wymieniamy zestaw nadstawień. Nadstawienia to ogólny system, którego ten mod używa do zmiany zachowania gry na podstawie ról. Obecnie obsługiwane typy nadstawień to komendy, dekoracje nazw, typy czatu, wyciszenie, informacje zwrotne dotyczące komend, poziom uprawnień i selektory jednostek. Ważne jest, aby rozważyć, jak nadstawienia są stosowane, gdy kilka ról celuje w te same rzeczy. Konflikty takie jak ten są rozwiązywane zawsze poprzez wybór roli z najwyższym poziomem. Dlatego w przypadku przykładu: chociaż everyone deklaruje, że każda komenda oprócz pomocy jest zabroniona, ponieważ admin i widz mają wyższe poziomy, to będą nadstawiać to zachowanie. Komendy Nadstawienie komend służy do manipulowania komendami, których gracz może używać. Każde wprowadzenie nadstawienia określa wzór wyrażenia regularnego do dopasowania, a następnie strategię reakcji, gdy mod napotyka ten wzorzec. Na przykład wzór .* dopasowuje każdą możliwą komendę, podczas gdy tryb gry (widz|przygoda) dopasowałby komendę trybu gry tylko z widzem i trybem przygody. Strategie, które można wtedy użyć obok tych wzorców, to allow (pozwala graczowi na używanie tej komendy) i deny (zapobiega graczowi używania tej komendy). Na przykład: komendy json: { tryb gry (widz|przygoda): pozwól } Nadstawienie komend może dodatkowo korzystać z wyniku ukrytej reguły, co pozwala na użycie komendy, przy jednoczesnym ukryciu jej z sugestii komend. Dekoracja Nazwy Nadstawienie dekoracji nazwy modyfikuje sposób wyświetlania nazw graczy z rolą. Można to zastosować do zmiany kolorów nazw oraz do dodawania lub dodawania tekstu. Dekoracja nazwy może być deklarowana w ten sposób: json dekoracja nazwy: { prefix: {tekst: [Prefix] , kolor: zielony}, suffix: {tekst: -Suffix}, styl: [#ff0000, pogrubiony, podkreślenie], konteksty: [czat, lista_tabulacyjna] } Trzy pola mogą być opcjonalnie deklarowane: - styl: akceptuje listę typów formatowania tekstu lub kolorów heksadecymalnych - prefix: akceptuje składnik tekstu, który jest dodawany przed nazwą - suffix: akceptuje składnik tekstu, który jest dodawany po nazwie - konteksty: akceptuje zbiór możliwych kontekstów definiujących, gdzie ta dekoracja powinna być stosowana - Akceptuje: czat i lista_tabulacyjna - Domyślnie: stosuje się do wszystkich możliwych kontekstów Typy czatu Nadstawienie typu czatu pozwala na zastąpienie dekoracji wiadomości czatu dla wszystkich graczy z rolą. Integruje się to z rejestrem minecraft:chat_type Vanilla, który można zmieniać za pomocą datapack. Nadstawienie typu czatu deklaruje po prostu typ czatu, który powinien być używany: json typ czatu: minecraft:komenda_powiedz To przykład zastąpi wszystkie wiadomości dla graczy z określoną rolą, aby zastosować styl komendy powiedz. Warto zauważyć, że rejestr typów czatu Vanilla jest ładowany z datapack podczas uruchamiania serwera i nie można go ponownie ładować w trybie online, jak konfiguracja ról graczy. Deklarowanie niestandardowych typów czatu Niestandardowe typy czatu można deklarować za pomocą niestandardowego datapack w data/<namespace>/chat_type/<name>. Na przykład możemy zadeklarować data/mydatapack/chat_type/admin.json: json { czat: { dekoracja: { parametry: [nadawca, treść], styl: {}, klucz_tłumaczenia: %s: %s <- admin powiedział to! } }, narracja: { dekoracja: { parametry: [nadawca, treść], styl: {}, klucz_tłumaczenia: czat.type.text.narrate }, priorytet: czat } } Co można następnie odwołać się w nadstawieniu: json typ czatu: mydatapack:admin Poziom uprawnień Nadstawienie poziomu uprawnień ustawia standardowy poziom uprawnień Vanilla dla przypisanych graczy. Jest to przydatne do interakcji z innymi modami, a także z funkcjami Vanilla, które nie są obsługiwane przez ten mod. Poziom uprawnień jest deklarowany w ten sposób: json poziom uprawnień: 4 Wyciszenie Nadstawienie wyciszenia działa bardzo prosto, uniemożliwiając przypisanym graczom pisanie w czacie. Wyciszenie jest deklarowane w ten sposób: json wyciszenie: true Informacje zwrotne dotyczące komend Domyślnie wszyscy operatorzy otrzymują globalne informacje zwrotne, gdy inny gracz wykonuje komendę. Nadstawienie komendy pozwala określonym rolom otrzymać ten sam rodzaj informacji zwrotnej. Informacje zwrotne dotyczące komend są deklarowane w ten sposób: json informacje zwrotne dotyczące komend: true Selektory jednostek Zwykle tylko źródła komend z poziomem uprawnień dwa lub wyższym mogą używać selektorów jednostek. Nadstawienie selektorów jednostek pozwala określonym rolom używać selektorów jednostek. Selektory jednostek mogą być dopuszczone w ten sposób: json selektory jednostek: true Inne konfiguracje Role mogą dodatkowo być stosowane do bloków komend lub wykonawców funkcji za pomocą pliku konfiguracyjnego. Na przykład: json { komendy: { zastosuj: { blok_komend: true, funkcja: true }, nadstawienia: { } } } Może być również przydatne, aby rola odziedziczała nadstawienia od innej roli. Można to zrobić za pomocą deklaracji includes, odnosząc się do innych ról z niższym poziomem. Na przykład: json { foo: { includes: [bar], overrides: { komendy: { .*: pozwól } } }, bar: { nadstawienia: { dekoracja_nazwy: { styl: czerwony } } } } Dzięki tej konfiguracji rola foo odziedziczy czerwoną dekorację nazwy. Stosowanie ról w grze Po dokonaniu modyfikacji w pliku roles.json, możesz go ponownie załadować, używając komendy /role reload. Całe zarządzanie rolami odbywa się za pomocą tej komendy roli poprzez różne podkomendy. Na przykład: role assign Gegy admin: przypisuje rolę admina do Gegy role remove Gegy admin: usuwa rolę admina z Gegy role list Gegy: wyświetla wszystkie role, które zostały przypisane do Gegy role reload: ponownie załadowuje plik konfiguracji roles.json.
Pobierz Player Roles
Nazwa pliku | Ładowarka modowa | Wersja Minecraft | |
---|---|---|---|
player-roles-1.6.8.jar | Fabric | 1.20.4 | |
player-roles-1.6.7.jar | Fabric | 1.20 | |
player-roles-1.6.6.jar | Fabric | 1.20.1 | |
player-roles-1.6.4.jar | Fabric | 1.19.4 | |
player-roles-1.6.3.jar | Fabric | 1.19.3 | |
player-roles-1.6.1.jar | Fabric | 1.19.1 | |
player-roles-1.6.0.jar | Fabric | 1.19 | |
player-roles-1.5.2.jar | Fabric | 1.18 | |
player-roles-1.4.3.jar | Fabric | 1.17 | |
player-roles-1.3.1.jar | Fabric | 1.16.4 | |
player-roles-1.1.1.jar | Fabric | 1.16.2 | |
player-roles-1.0.2.jar | Fabric | 1.16.1 |