Opis moda
Gems & Jewels to modyfikacja do gry Minecraft, która wzbogaca aspekty górnictwa, poszukiwania skarbów i tworzenia narzędzi poprzez dodanie wielu nowych klejnotów do znalezienia, skarbów i talizmanów. Od aktualizacji 1.18 do Minecrafta mój komputer miał problemy z uruchomieniem gry i byłem głównie niezdolny do grania w modyfikacje Minecrafta, w tym w moją własną modyfikację. Spowodowało to opóźnienie aktualizacji, nowych funkcji, kompatybilności modyfikacji, portu Fabric itp. Jeśli masz możliwość, rozważ wsparcie modyfikacji na Patreonie. Nawet jeśli nie możesz wesprzeć modyfikacji poprzez Patreona, dziękuję za grę! Pobranie modyfikacji to już ogromne wsparcie! Dziękuję Patronom Patreon! Jade została teraz dodana do modyfikacji. Patreon 1.20.1 Ma na celu być bardziej przyjazny dla trybu vanilla i bardziej kompatybilny z innymi modyfikacjami. Problem z dwuręczną bronią - Spróbuj włączyć upuszczanie rzemiosła w konfiguracji, a następnie przeciągnij i upuść dwuręczną broń na pierścień, aby ją ulepszyć. Korony i opodatkowanie mieszkańców Korony można wytworzyć i nosić, aby ogłosić zwierzchnictwo nad mieszkańcami. Interakcja z mieszkańcem podczas noszenia korony pozwoli ją zająć. Po zarejestrowaniu się, gracz może pobierać podatki od nich raz na 8 dni (jeden pełny cykl zmian księżycowych). Każdy zatrudniony mieszkaniec zapłaci 1 szmaragd za poziom mistrzostwa pracy. Bezrobotni płacą nasionami, ale czasami diamentami. Mieszkaniec może być zadłużony do 3 cykli podatków (24 dni). Gracze nie mogą rościć sobie prawa do mieszkańców ani pobierać od nich podatku, jeśli już zostały zarejestrowani przez innych graczy. Generacja świata Wersje beta 1.20 nie będą miały żadnej generacji świata ani bloków spoza vanilla. Klejnoty można znaleźć podczas kopania lapis lazuli, czerwonego kamienia, diamentów, skupisk ametystu i kwarcu. W ten sposób modyfikacja może zostać dodana do istniejących światów, bez obawy o brak złoża rudy. Dodatkowo, będzie łatwiej dla graczy usunąć modyfikację i wrócić do gry w wersji vanilla/modyfikowanej, jeśli zechcą. Wreszcie, pozwala to na znacznie szybsze aktualizacje modyfikacji. Wersje wydania modyfikacji będą miały generację rudy i bloki niestandardowe, tak jak starsze wersje modyfikacji. Ulepszanie narzędzi Miecze, kilofy, siekiery, łopaty, motyki, łuki i zaczarowane książki mogą być ulepszane poprzez zastosowanie klejnotowego pierścienia. Poprzez użycie pierścienia na stole kowalskim, trzymając narzędzie w drugiej ręce, zwiększysz Szczęście i Pancerz narzędzia o +2. Dodatkowo, narzędzie będzie śledzić i wyświetlać liczbę zabitych mobów. Pierścienie można wymieniać używając tej samej techniki z innym pierścieniem. Narzędzia modyfikowane również można ulepszać w ten sam sposób, ale tekstury klejnotów nie będą widoczne. Tekstury klejnotów są wdrożone za pomocą CustomModelData w pakiecie danych. W ten sposób gracze/deweloperzy modyfikacji mogą wdrożyć własny wygląd dla narzędzi z klejnotami przez pakiety danych. Szczęście Nowa użyteczność dodana do statystyki szczęścia, Szczęście zwiększa szansę na szczęśliwy cios, który zadaje 200% obrażeń i przywraca trwałość. Jednostki trafione szczęśliwym ciosem wypadną doświadczenie. Bloki rozbite szczęśliwym ciosem wypadną doświadczenie. Maksymalne szczęście jest uważane za 20 Szczęścia. Mieszkańcy i wędrowni handlarze Klejnotowe pierścienie można dać mieszkańcom w łapówce, poprawiając ich relację z tobą i obniżając koszt handlu. Kamienie szlachetne można użyć na mieszkańcach, aby zmienić walutę, którą akceptują. Wędrowni handlarze będą akceptować kamienie szlachetne w zamian za zwykłe szmaragdy. W zależności od biomu, wędrowni handlarze wymienią kamienie szlachetne, które uważają za egzotyczne, na więcej szmaragdów. Ogólnie rzecz biorąc, wymiana dowolnego kamienia szlachetnego z wędrownym handlarzem przyniesie większą wartość niż handel nimi z mieszkańcem. Zaczarowane pierścienie Zaczarowane pierścienie nie mogą być wytworzone za pomocą znanych środków. Zamiast tego muszą być znalezione w skrzyniach lochu, piramidach na pustyni, świątyniach dżungli lub skarbach zatopionych. Są one nazwane w tej samej język runiczny, co widziano na stołach z czarów. Zaczarowany pierścień można użyć jak mikstura, aby nadać efekty magiczne lub można go nosić (z zainstalowanym modułem Curios), aby uzyskać ciągły strumień efektu magicznego. Każde użycie zużywa trwałość pierścienia, aż jest bliski zerwania. Następnie zużywa doświadczenie od użytkownika. Jeśli użytkownik nie ma doświadczenia, nie zrobi nic. Konfiguracja Funkcje można wyłączyć za pomocą plików konfiguracyjnych. Podpowiedzi i śledzenie statystyk można wyłączyć w wspólnym pliku konfiguracyjnym znajdującym się w folderze konfiguracyjnym. Opodatkowanie mieszkańców, zmiana waluty, łapówki i wskaźnik częstotliwości pojawiania się magicznych pierścieni można skonfigurować na poziomie świata pod saves//serverconfig. Konfiguracje serwera są synchronizowane między wszystkimi graczami w świecie. Konfiguracja biomu działa poprzez pakiety danych. Poprzez zastępowanie modyfikatorów biomu pod danych/gemsnjewels/forge/biome_modifier gracze mogą dostosować, które funkcje są włączone/wyłączone i w których biomach generują się określone rudy. Wersja wydania [1.16.5] Wypróbuj nową wersję wydania 1.16.5 tutaj! Ulepszanie narzędzi Miecze, kilofy, siekiery i łuki mogą być ulepszane poprzez połączenie zestawu pierścieni z narzędziem. Dla narzędzi modyfikowanych możesz ulepszyć narzędzie, klikając prawym przyciskiem myszy na stole kowalskim, trzymając pierścień w głównej ręce i narzędzie w ręce bocznej. Możesz także wymienić obecny pierścień używając tej techniki. Po ulepszeniu narzędzia otrzyma zestaw trzech korzyści i śledzi liczba zabitych mobów lub wydobytych rudy. Narzędzia będą zdobywać poziomy w miarę ich używania i odblokują korzyści, gdy osiągniesz wyższe poziomy. Po odblokowaniu wszystkich trzech korzyści, zaczną one zdobywać stopnie i ich moc będzie rosła. Oto kilka list dostępnych obecnie korzyści. Nie wszystkie korzyści pojawiają się na wszystkich narzędziach. Ponowne przewijanie korzyści Aby zmienić korzyści narzędzia, będziesz musiał wytworzyć Kamień runiczny. Trzymając Kamień runiczny w głównej ręce i narzędzie w ręce bocznej, przytrzymaj i kliknij prawym przyciskiem myszy na kowadle, aby ponownie przewinąć korzyści narzędzia. Wybór korzyści jest częściowo związany z pierścieniem założonym na narzędzie. Jeśli nie otrzymujesz pożądanych korzyści, spróbuj wymienić pierścień na narzędziu. Interakcja z mieszkańcami i wędrownymi handlarzami Kamienie szlachetne można użyć do zmiany waluty, którą akceptują mieszkańcy. Po prostu przytrzymaj kucanie i kliknij prawym przyciskiem myszy na mieszkańcu, trzymając kamień szlachetny, który chciałbyś wymienić. Ten proces można odwrócić, używając zwykłego szmaragdu. Mieszkańcy mogą być przekupieni zestawami pierścieni z kamieni szlachetnych. Przytrzymując kucanie i klikając prawym przyciskiem myszy na mieszkańcu, trzymając pierścień, podarujesz mieszkańcowi pierścień i poprawisz swoje relacje z nim. Może to obniżyć koszt handlu i poprawić twoje relacje z innymi sąsiadującymi mieszkańcami. Wędrowni handlarze akceptują kamienie szlachetne w zamian za zwykłe szmaragdy. Po prostu przytrzymaj kucanie i kliknij prawym przyciskiem myszy na wędrownym handlarzu, trzymając kamień szlachetny, który chcesz wymienić. Niektóre kamienie szlachetne są warte więcej niż inne. Korony, klucze i skarby Gdy korony są wytworzone, śledzą, kiedy, gdzie i przez kogo zostały wytworzone. Śledzą także, kto ostatnio ją nosił. Korona zapewnia osobie noszącej odporność na obrażenia w biomie, w którym została wytworzona. Klucze można użyć na spawnerach mobów, aby przywołać moby obciążone skarbami. Niektóre mogą nosić wyłączną zbroję lub dzierżawić ekskluzywne bronie. Gdy obciążony skarbami mob zostanie zraniony, może spowodować pojawienie się innych mobów jako wsparcie i/lub stać się wściekły. Podczas wściekłości mob otrzymuje odporność na obrażenia, siłę i szybkość na krótki czas. Gdy obciążony skarbami mob zostanie zabity, wypadnie dodatkowe łupy oraz specjalne bronie lub zbroje. 1.18 Generacja świata Wszystkie biom: Biały Diament Rubin Zmierzch Szmaragd Szafir Ocean/Plaża/Rzeka/Podziemny Granat Pustynia/Mesa Cytrynka Czarny Opal Góry/Graniec Topaz Iolit Las Akwamaryn Morganit Równina Turmalin Opal Dżungla/Lodowy Szpikul Ametyst Bagna/Grzybowe Cyrkonia Ametyst (Kamień szlachetny) Sawanna Peridot Tanzanit Tajga Aleksandryt Kunzyt Funkcje [Beta wersje] Pierścienie zestawu klejnotów Klejnoty można wytworzyć w pierścienie, które można następnie użyć do ulepszenia narzędzi vanilla za pomocą stołu kowalskiego (stół rzemieślniczy w wersji 1.15). Pierścienie można nosić, jeśli jest zainstalowany mod API Curios. Noszenie pierścienia zapewnia dodatkowe +1 Szczęścia. Magiczne pierścienie można znaleźć w skrzyniach ze skarbami pojawiającymi się w świecie (porzucone kopalnie, piramidy na pustyni, lochy itp.) Używanie pierścienia zapewni 10 sekund stosowalnej mocy lub pojedynczy efekt natychmiastowy. Magiczne pierścienie można połączyć z mieczami (stół kowalski), zadając ich moc poprzez ciosy. Aby zachować magiczny aspekt pierścienia, umieść pierścień najpierw na stole kowalskim (1.16), umieść pierścień powyżej lub poniżej narzędzia (1.15). Magiczne pierścienie świecą i mogą być znalezione z urokiem lub klątwą: Diament: Szybkość Szmaragd: Trucizna Rubin: Siła Szafir: Widzenie w nocy Ametyst: Szybkość pracy Opal: Złamanie zaklęć (usuwa wszystkie negatywne efekty mikstury uleczalne mlekiem) Granat: Odporność Topaz: Spowolnione opadanie Peridot: Skok Akwamaryn: Niewidzialność Cyrkonia: Oddychanie pod wodą Aleksandryt: Lewitacja Tanzanit: Nasycenie Turmalin: Regeneracja Szpikul: Natychmiastowe zdrowie Czarny Opal: Oczyszczenie (usuwa wszystkie negatywne efekty mikstury) Cytrynka: Odporność na ogień Morganit: Absorpcja Ametyst: Spowolnienie Iolit: Słabość Kunzyt: Wzrost zdrowia Narzędzia zestawu klejnotów Narzędzia ulepszone za pomocą pierścienia zyskują zdolność do awansu, śledzenia statystyk i zdobywania korzyści i tytułów. (awans i postęp można wyłączyć w pliku konfiguracyjnym) Korzyści: poziom +: dodatkowa prędkość ataku poziom 3: zdobywa doświadczenie z użytku (mieczy krwawiących doświadczenie z mobów, kilofy dokładają doświadczenie z wydobywania, itp.) poziom 7: odporność na uszkodzenia narzędzia (50% szansa na zanegowanie uszkodzeń) Tytuły: poziom 5: Adepcie poziom 10: Heroiczny poziom 20: Mistrz poziom 30: Legendarny poziom 100: Mityczny Klejnotowy Miecz: Śledzi liczbę zabitych mobów przez miecz. Zyskuje postęp poziomu z zabijania mobów. Klejnotowy Kilof: Śledzi liczbę wydobytych rudy przez kilof. Zyskuje postęp poziomu z wydobywania rudy lub bloków. Klejnotowa Siekiera: Śledzi liczbę ściętych pni i liczbę zabitych mobów. Zyskuje postęp poziomu z tnące bloki, zabijanie mobów lub obieranie pni. Klejnotowa Łopata: Śledzi liczb