Mody do Minecraft Right World Utils
World Utils logo

World Utils

Kilka poleceń do edycji lub naprawy światów Minecrafta

Dostępne na wersjach Minecraft

[1.12.2] [1.10.2] [1.12] [1.11.2]

Kategorie modów


Downloads 6M pobrania
Views 0 opinie
Created Utworzony 8 lata temu

Zasoby zewnętrzne

Twórcy modów

masady awatar

masady

Opis moda

World Utils to mod, który dodaje kilka poleceń do manipulowania lub naprawiania światów Minecraft. Niektóre z poleceń obejmują: Usuwanie zduplikowanych jednostek - Naprawia problem z powtarzającym się komunikatem konsoli Keeping entity Sheep, który już istnieje z identyfikatorem UUID xxxxxx, który występuje w wersji MC 1.9+ w przypadku, gdy istnieją jednostki z tym samym identyfikatorem UUID w świecie. Usuwanie zaplanowanych tików bloków (według nazwy bloku lub nazwy moda). To nie jest wymagane po wersji Forge 2183 dla 1.10.2 lub 2184 dla 1.11, ponieważ te wersje zawierają poprawkę dla awarii, która występowała, jeśli istniały zaplanowane tikety bloków dla bloków, które już nie istnieją (na przykład po usunięciu moda). Ale jeśli korzystasz z wcześniejszych wersji Minecrafta, usunięcie moda nadal może prowadzić do awarii podczas ładowania świata, a to polecenie może to naprawić. Zastępowanie bloków innym blokiem (lub powietrzem, które oczywiście też jest blokiem) w całym świecie Polecenie setblock, które działa tylko w niezaładowanych kawałkach Polecenie inspectblock, które pokazuje dane bloku i TileEntity NBT obecnie zapisane w danych kawałka na dysku Usuń wszystkie jednostki według nazwy z plików światowych Usuń wszystkie jednostki kafelkowe według nazwy z plików światowych Zmień nazwy jednostek Zmień nazwy jednostek kafelkowych Usuń wpisy bloków nieistniejących z mapy identyfikatorów bloków (= oczyszczanie po usunięciu moda) Więcej poleceń jest planowanych i zostanie wdrożonych, gdy będę miał wolny czas na pracę nad tym modem. Istnieje także przedmiot Chunk Wand (domyślnie wyłączony), który umożliwia: zamianę wybranych kawałków w świecie na alternatywne wersje (z różnych zapisów świata lub starszych kopii zapasowych itp.) zamiast zamiany całego kawałka, można również po prostu zaimportować biom z alternatywnej wersji lub po prostu ustawić biom na podaną wartość Czas na opowieść! - Dlaczego początkowo stworzyłem ten mod: Mój serwer vanilla jest dość stary, został uruchomiony po raz pierwszy we wrześniu 2011 roku (więc trochę ponad 5 lat temu, gdy ta historia miała miejsce). Dlatego z czasem zgromadziło się dość dużo zduplikowanych jednostek. Wierzę, że zostało usuniętych około 124 zduplikowanych jednostek, gdy w końcu uruchomiłem polecenie usuwania zduplikowanych jednostek tego moda. Dlatego na pewno był dość duży spam konsoli za każdym razem, gdy pewne kawałki się wczytywały, ponieważ od wersji MC 1.9 gra wyświetla ostrzeżenie w konsoli/logu, gdy próbuje zespawnować nową jednostkę w świecie, a już istnieje jedna z tym samym identyfikatorem UUID. Dlatego chciałem oczyścić wszystkie te zduplikowane jednostki, aby pozbyć się ciągłego spamu w konsoli. Dlatego zdecydowałem się napisać mod narzędziowy, który mógłby przeskanować i usunąć wszystkie zduplikowane jednostki ze świata. Jednocześnie, gdy aktualizowałem serwer z 1.8.9 do 1.10.2, chciałem również oczyścić ogólny wygląd świata (ponieważ mam mapę Overviewer). Ponieważ od Beta 1.8.1 (kiedy serwer został uruchomiony), pojawiło się kilka zmian w generacji biomów i terenu, teren ma dość wiele brzydkich granic kawałków między obszarami, które zostały wygenerowane w różnych wersjach MC. Dlatego chciałem rozwiązanie, które pozwoliłoby zamienić kawałki, aby teren wyglądał bardziej naturalnie i jednolicie. W tym celu dodałem przedmiot Chunk Wand, który łatwo zmienia kawałki między różnymi wersjami, aby mogłem przenieść brzydkie granice kawałków w miejsca, gdzie są mniej widoczne, a różne wersje terenu lepiej pasują do siebie. Aby osiągnąć to, wygenerowałem świat (czyli korzystając z tego samego ziarna, jakiego używa mój serwer vanilla) w różnych wersjach Minecrafta. Wygenerowałem świat (o wielkości około 5000x5000) w BEta 1.8.1, wydaniu 1.0, 1.1, 1.2.5, 1.6.4 i 1.10.2. Przed wydaniem 1.2 biomy nie były jeszcze przechowywane w danych światowych, ale były obliczane na bieżąco. Dlatego musiałem również napisać małe mody serwerowe dla beta 1.8.1, 1.0 i 1.1, aby wyeksportować dane dotyczące biomów do oddzielnych plików. Następnie stworzyłem inny mały mod serwerowy dla 1.10.2, który może importować biomów z tych zewnętrznych plików i zapisywać je w kawałkach, jednocześnie konwertując świat ze standardowego formatu McRegion [*.mcr] na Anvil [*.mca]. Dzięki temu miałem całkowicie nienaruszone wersje świata, w bieżącym formacie Anvil, z poprawnymi danymi dotyczącymi biomów, wygenerowane w każdej z różnych wersji generatora terenu od Beta 1.8.1 aż do 1.6.4. Wtedy mogłem użyć ich jako alternatywnych światów dla Chunk Wand. Więc miałem świat tak, jak został wygenerowany w wersji Beta 1.8.1, 1.0, 1.1, 1.2.5, 1.6.4, 1.10.2 i także oryginalny świat serwera vanilla jako dodatkową kopię, którą Chunk Wand mógłby wykorzystać. Następnie latałem po całym świecie, wybierając kawałki i albo importując odpowiednie biomów z tych poprawionych wersji świata, albo zmieniając kawałki na różne wersje z innej wersji MC, aż byłem zadowolony, że świat wygląda bardziej jednolicie i mniej jak ser. Przed rozpoczęciem Przed podjęciem jakichkolwiek działań z tym modem, upewnij się, że masz PEŁNĄ kopię zapasową świata! Powinieneś zawsze trzymać kopie zapasowe wszystkich światów (lub DOWOLNYCH innych danych, które Cię obchodzą ogólnie), ale przynajmniej zrób PEŁNĄ kopię zapasową przed użyciem tego moda. Wiele operacji w tym modzie polega na bardzo niskim poziomie manipulacji plikami światowymi. Jeśli coś pójdzie nie tak, może to trwale zniszczyć części lub nawet całe zapisy świata! I nie ma magicznego cofania! Dlatego zrób najpierw kopię zapasową! Chunk Wand Podstawowym pomysłem Chunk Wanda jest to: Wybierz obszary świata (naciśnij lewy lub prawy przycisk myszy w powietrzu, aby ustawić kawałki narożne) Upewnij się, że jesteś w odpowiednim trybie (Zamień kawałki, Importuj biomów lub Ustaw biomów) - zmień tryb Ctrl + przewijaniem Wybierz alternatywny świat za pomocą przewijania Alt + lub Wybierz biom, który chcesz ustawić, przewijając Alt + Naciśnij klawisz skrótu Toggle, aby wykonać działanie Katalog alternatywnych światów to /alternate_worlds/. W tym katalogu powinien być katalog dla każdego alternatywnego świata, który chcesz wykorzystać, więc wewnątrz tego katalogu alternatywnego świata powinien być katalog region/, z tego świata. W zasadzie możesz po prostu kopiować i wklejać światy wewnątrz katalogu alternate_worlds, aby mieć je dostępne. UWAGA: Gdy wykonujesz operację Swap chunk/Import biome/Set biome, dane są bezpośrednio zapisywane do kawałka w bieżącym zapisie świata! Nie ma cofania! Wskazówka: Jeśli chcesz również móc wrócić do bieżącej wersji, utwórz kopię bieżącego świata wewnątrz katalogu alternate_words/! Ale albo zrób to przed skopiowaniem innych światów alternatywnych tam (aby nie skończyć kopiowaniem ich...), albo alternatywnie, stwórz nowy katalog, na przykład bieżący wewnątrz katalogu alternate_worlds, a następnie skopiuj tylko katalog region/ z bieżącego świata do tego bieżącego katalogu. W zasadzie powinieneś mieć taką strukturę katalogów: nazwawieśni/ - główny katalog światowy nazwawieśni/region/ - katalog plików regionu głównego świata (zrób kopię tego w katalogu alternate_worlds/current/) nazwawieśni/alternate_worlds/ - katalog najwyżej poziomu alternatywnych światów używany przez Chunk Wanda nazwawieśni/alternate_worlds/world_1/ - katalog najwyżej poziomu jakiegoś świata, który chcesz użyć dla Chunk Wanda nazwawieśni/alternate_worlds/world_1/region/ - katalog regionu tego świata nazwawieśni/alternate_worlds/world_2/ - katalog najwyższego poziomu jakiegoś świata, który chcesz użyć dla Chunk Wanda nazwawieśni/alternate_worlds/world_2/region/ - katalog regionu tego świata nazwawieśni/alternate_worlds/current/ - katalog najwyższego poziomu dla kopii nazwawieśni nazwawieśni/alternate_worlds/current/region/ - katalog regionu skopiowany z nazwawieśni, aby można było również zmienić kawałki z powrotem na bieżącą wersję Polecenia Obecnie zaimplementowane główne polecenia to: /worldutils batch-run - uruchamia polecenia z pliku w katalogu config/worldutils/batch_commands/ /worldutils blockreplace - Zamień listę bloków na pojedynczy blok zastępczy /worldutils blockreplacepairs - Zamień konkretny typ bloku na inny konkretny typ bloku. Można wykonać dowolną liczbę par zamian naraz. /worldutils dump blocks - Obecnie istnieje tylko wydruk rejestru bloków. (Użyj modułu TellMe do innych typów wydruków rejestrów.) /worldutils entities - Manipulacja jednostkami (również jednostkami kafelkowymi) na różne sposoby, patrz poniżej /worldutils inspectblock - Pokazuje dane bloku i TileEntity NBT obecnie zapisane w danych kawałka na dysku /worldutils printspawn - Wydrukuje bieżącą pozycję spawnu na powierzchni /worldutils registry - Niektóre operacje związane z rejestrem Forge /worldutils setblock - Polecenie setblock, które działa tylko w niezaładowanych kawałkach /worldutils tileticks - Usuń zaplanowane tikety bloków ze świata, zobacz poniżej Nota: Polecenia entities i tileticks działają Tylko w niezaładowanych kawałkach! Ponadto polecenia blockreplace są SILNIE zalecane do uruchamiania tylko w niezaładowanych kawałkach. Uruchomienie polecenia blockreplace dla załadowanych kawałków jest przynajmniej gdzieś około 50-100 razy wolniejsze i ma pewne inne skutki (i nie zostało to zbyt dobrze przetestowane...). Aby móc używać poleceń na wszystkich istniejących kawałkach, gdy kawałki nie są załadowane, powinieneś teleportować się i tymczasowo przenieść punkt spawnu świata gdzieś, gdzie obecnie nie ma terenu, a następnie ponownie wczytać świat, aby stare obszary się nie wczytywały. Następnie uruchom polecenia, a następnie teleportuj się z powrotem na swój zwykły obszar i przenieś punkt spawnu świata z powrotem. Możesz użyć polecenia /worldutils printspawn, aby zobaczyć swój bieżący punkt spawnu świata, jeśli chcesz przywrócić go za pomocą polecenia /setworldspawn vanilla, lub możesz również zrobić kopię pliku level.dat przed rozpoczęciem i po prostu przywrócić go później, aby przywrócić stary punkt spawnu. Zalecam wybranie tymczasowej lokalizacji w środku pliku region gdzieś daleko od 0, 0, w ten sposób łatwo usunąć ten plik regionu, aby pozbyć się tymczasowego obszaru świata. Aby uzyskać lokalizację w środku pliku region, wybierz lokalizację, która ma x = a * 512 + 256, z = b * 512 + 256. Na przykład a = 40, b = 0 byłoby w x = 20736, z = 256. To będzie w centrum pliku regionu r.40.0.mca. Więc standardowe polecenia, aby się tam dostać i przenieść punkt spawnu świata to: Najpierw utwórz kopię pliku level.dat - przywrócenie go to łatwy sposób przywrócenia starego punktu spawnu po tej operacji /gamemode 1 - zmiana na tryb kreatywny przed teleportacją w nieznane miejsce... /tp @p 20736 160 256 /setworldspawn UWAGA: Jeśli uruchamiasz te operacje/używasz tego moda dla świata z innej wersji Minecrafta, lub w inny sposób wykonujesz te operacje bez wszystkich zwykłych modów zainstalowanych, to NIE powinieneś w żadnym punkcie pozwolić wczytywać żadnych kawałków z Twojego świata (czyli nic poza tymczasowym obszarem nie powinno wczytywać się)! Dlatego w takim przypadku musisz przenieść punkt spawnu bezpośrednio, edytując współrzędne spawnu w pliku level.dat, używając na przykład programu NBT Explorer, zanim wczytasz świat po raz pierwszy dla tych operacji. Zrób także kopię pliku level.dat przed rozpoczęciem, aby móc go przywrócić później, zarówno dla przywrócenia punktu spawnu, jak i aby upewnić się, że zachowujesz mapy

Pobierz World Utils