World Utils
Kategorie modów
Zasoby zewnętrzne
Twórcy modów
masady
Opis moda
World Utils to mod, który dodaje kilka poleceń do manipulowania lub naprawiania światów Minecraft. Niektóre z poleceń obejmują: Usuwanie zduplikowanych jednostek - Naprawia problem z powtarzającym się komunikatem konsoli Keeping entity Sheep, który już istnieje z identyfikatorem UUID xxxxxx, który występuje w wersji MC 1.9+ w przypadku, gdy istnieją jednostki z tym samym identyfikatorem UUID w świecie. Usuwanie zaplanowanych tików bloków (według nazwy bloku lub nazwy moda). To nie jest wymagane po wersji Forge 2183 dla 1.10.2 lub 2184 dla 1.11, ponieważ te wersje zawierają poprawkę dla awarii, która występowała, jeśli istniały zaplanowane tikety bloków dla bloków, które już nie istnieją (na przykład po usunięciu moda). Ale jeśli korzystasz z wcześniejszych wersji Minecrafta, usunięcie moda nadal może prowadzić do awarii podczas ładowania świata, a to polecenie może to naprawić. Zastępowanie bloków innym blokiem (lub powietrzem, które oczywiście też jest blokiem) w całym świecie Polecenie setblock, które działa tylko w niezaładowanych kawałkach Polecenie inspectblock, które pokazuje dane bloku i TileEntity NBT obecnie zapisane w danych kawałka na dysku Usuń wszystkie jednostki według nazwy z plików światowych Usuń wszystkie jednostki kafelkowe według nazwy z plików światowych Zmień nazwy jednostek Zmień nazwy jednostek kafelkowych Usuń wpisy bloków nieistniejących z mapy identyfikatorów bloków (= oczyszczanie po usunięciu moda) Więcej poleceń jest planowanych i zostanie wdrożonych, gdy będę miał wolny czas na pracę nad tym modem. Istnieje także przedmiot Chunk Wand (domyślnie wyłączony), który umożliwia: zamianę wybranych kawałków w świecie na alternatywne wersje (z różnych zapisów świata lub starszych kopii zapasowych itp.) zamiast zamiany całego kawałka, można również po prostu zaimportować biom z alternatywnej wersji lub po prostu ustawić biom na podaną wartość Czas na opowieść! - Dlaczego początkowo stworzyłem ten mod: Mój serwer vanilla jest dość stary, został uruchomiony po raz pierwszy we wrześniu 2011 roku (więc trochę ponad 5 lat temu, gdy ta historia miała miejsce). Dlatego z czasem zgromadziło się dość dużo zduplikowanych jednostek. Wierzę, że zostało usuniętych około 124 zduplikowanych jednostek, gdy w końcu uruchomiłem polecenie usuwania zduplikowanych jednostek tego moda. Dlatego na pewno był dość duży spam konsoli za każdym razem, gdy pewne kawałki się wczytywały, ponieważ od wersji MC 1.9 gra wyświetla ostrzeżenie w konsoli/logu, gdy próbuje zespawnować nową jednostkę w świecie, a już istnieje jedna z tym samym identyfikatorem UUID. Dlatego chciałem oczyścić wszystkie te zduplikowane jednostki, aby pozbyć się ciągłego spamu w konsoli. Dlatego zdecydowałem się napisać mod narzędziowy, który mógłby przeskanować i usunąć wszystkie zduplikowane jednostki ze świata. Jednocześnie, gdy aktualizowałem serwer z 1.8.9 do 1.10.2, chciałem również oczyścić ogólny wygląd świata (ponieważ mam mapę Overviewer). Ponieważ od Beta 1.8.1 (kiedy serwer został uruchomiony), pojawiło się kilka zmian w generacji biomów i terenu, teren ma dość wiele brzydkich granic kawałków między obszarami, które zostały wygenerowane w różnych wersjach MC. Dlatego chciałem rozwiązanie, które pozwoliłoby zamienić kawałki, aby teren wyglądał bardziej naturalnie i jednolicie. W tym celu dodałem przedmiot Chunk Wand, który łatwo zmienia kawałki między różnymi wersjami, aby mogłem przenieść brzydkie granice kawałków w miejsca, gdzie są mniej widoczne, a różne wersje terenu lepiej pasują do siebie. Aby osiągnąć to, wygenerowałem świat (czyli korzystając z tego samego ziarna, jakiego używa mój serwer vanilla) w różnych wersjach Minecrafta. Wygenerowałem świat (o wielkości około 5000x5000) w BEta 1.8.1, wydaniu 1.0, 1.1, 1.2.5, 1.6.4 i 1.10.2. Przed wydaniem 1.2 biomy nie były jeszcze przechowywane w danych światowych, ale były obliczane na bieżąco. Dlatego musiałem również napisać małe mody serwerowe dla beta 1.8.1, 1.0 i 1.1, aby wyeksportować dane dotyczące biomów do oddzielnych plików. Następnie stworzyłem inny mały mod serwerowy dla 1.10.2, który może importować biomów z tych zewnętrznych plików i zapisywać je w kawałkach, jednocześnie konwertując świat ze standardowego formatu McRegion [*.mcr] na Anvil [*.mca]. Dzięki temu miałem całkowicie nienaruszone wersje świata, w bieżącym formacie Anvil, z poprawnymi danymi dotyczącymi biomów, wygenerowane w każdej z różnych wersji generatora terenu od Beta 1.8.1 aż do 1.6.4. Wtedy mogłem użyć ich jako alternatywnych światów dla Chunk Wand. Więc miałem świat tak, jak został wygenerowany w wersji Beta 1.8.1, 1.0, 1.1, 1.2.5, 1.6.4, 1.10.2 i także oryginalny świat serwera vanilla jako dodatkową kopię, którą Chunk Wand mógłby wykorzystać. Następnie latałem po całym świecie, wybierając kawałki i albo importując odpowiednie biomów z tych poprawionych wersji świata, albo zmieniając kawałki na różne wersje z innej wersji MC, aż byłem zadowolony, że świat wygląda bardziej jednolicie i mniej jak ser. Przed rozpoczęciem Przed podjęciem jakichkolwiek działań z tym modem, upewnij się, że masz PEŁNĄ kopię zapasową świata! Powinieneś zawsze trzymać kopie zapasowe wszystkich światów (lub DOWOLNYCH innych danych, które Cię obchodzą ogólnie), ale przynajmniej zrób PEŁNĄ kopię zapasową przed użyciem tego moda. Wiele operacji w tym modzie polega na bardzo niskim poziomie manipulacji plikami światowymi. Jeśli coś pójdzie nie tak, może to trwale zniszczyć części lub nawet całe zapisy świata! I nie ma magicznego cofania! Dlatego zrób najpierw kopię zapasową! Chunk Wand Podstawowym pomysłem Chunk Wanda jest to: Wybierz obszary świata (naciśnij lewy lub prawy przycisk myszy w powietrzu, aby ustawić kawałki narożne) Upewnij się, że jesteś w odpowiednim trybie (Zamień kawałki, Importuj biomów lub Ustaw biomów) - zmień tryb Ctrl + przewijaniem Wybierz alternatywny świat za pomocą przewijania Alt + lub Wybierz biom, który chcesz ustawić, przewijając Alt + Naciśnij klawisz skrótu Toggle, aby wykonać działanie Katalog alternatywnych światów to
Pobierz World Utils
Nazwa pliku | Ładowarka modowa | Wersja Minecraft | |
---|---|---|---|
worldutils-1.12.2-0.4.2.jar | 1.12.2 | ||
worldutils-1.10.2-0.3.1.jar | 1.10.2 | ||
worldutils-1.12.0-0.3.2.jar | 1.12 | ||
worldutils-1.11.2-0.3.0.jar | 1.11.2 |