Mody do Minecraft Right Spawn Normalization
Spawn Normalization logo

Spawn Normalization

Mod o zmianie algorytmów wyboru poziomu odradzania y

Dostępne na wersjach Minecraft

[1.16.5]

Kategorie modów


Downloads 344K pobrania
Views 0 opinie
Created Utworzony 3 lata temu

Zasoby zewnętrzne

Twórcy modów

Shadows_of_Fire awatar

Shadows_of_Fire

Opis moda

W Minecraft, gdy moby mają być zespawnowane na świat, muszą najpierw wybrać pozycję do zespawnowania. Oznacza to wybór losowej pozycji x/y wewnątrz chunka, a następnie wybranie poziomu y wewnątrz tej kolumny. Domyślnie poziom y jest wybierany równomiernie spośród wszystkich możliwych poziomów y, od zera do aktualnie najwyższego bloku w tej kolumnie. Jest to problematyczne z kilku powodów. Większość poziomów y w tej kolumnie nie będzie odpowiednim miejscem do zespnawnowania. Zespawnowanie odbywa się wolno w wyniku wszystkich tych nieudanych prób. Farmy mobów są najbardziej efektywne, gdy ich górny blok znajduje się na poziomie y=0. Na przykład, jeśli miałbyś świat skyblock, a mieszkałbyś na poziomie y=65, moby miałyby tylko 1/66 szansy na faktyczne wybranie twojej platformy do zespawnowania. Oznacza to, że musisz czekać dłużej na zespawnowanie mobów, co sprawia, że doświadczenie jest mniej ekscytujące. Jednakże, korzystając z matematyki, możemy dostosować krzywe, według których wybierane są określone poziomy y. Ten mod zapewnia możliwość wyboru określonego algorytmu zespawnowania z listy domyślnych i zastosowanie go zamiast domyślnego algorytmu zespawnowania. Algorytmy dostarczane przez ten mod są opisane na tym wykresie: Te szacunki są wykonane przy poziomie wysokości 65, ale ich krzywe można zrozumieć jako prawdopodobieństwo wybrania określonego poziomu y (jako funkcja wysokości). Domyślnie istnieje równa szansa dla wszystkich poziomów wysokości. Surface Pref ma znacznie większe prawdopodobieństwo wybrania powierzchni, z wyższym niż normalne prawdopodobieństwo wybrania obszarów blisko powierzchni, spadając do niższych niż domyślne prawdopodobieństwa po około 55% maksymalnego poziomu wysokości. Skyblock preferuje poziomy znajdujące się na lub powyżej 60% maksymalnego poziomu wysokości, a prawie zerowe prawdopodobieństwo wybrania wartości poniżej 30% maksymalnej wysokości. Two Layer ma wysokie prawdopodobieństwo wybrania poziomów blisko powierzchni, ale także wysokie prawdopodobieństwo wybrania drugiej strefy w około 33% maksymalnej wysokości (umożliwiające zespawnowanie na powierzchni i głębokich jaskiniach). Surface Only ogranicza wszystkie zespawnowane moby do poziomu powierzchni lub bloków bardzo blisko (aby umożliwić zespawnowanie mobów wodnych). Wreszcie, te krzywe mogą być odwrócone, co pozwala otrzymać przeciwne efekty (względem poziomu wysokości) - oznacza to, że poziom y stałby się (maksymalna wysokość - y) zamiast (y). Oznaczałoby to, że odwrócenie Surface Only wybrałoby tylko poziomy blisko skały macierzystej, a odwrócenie Skyblock miałoby znacznie większe prawdopodobieństwo wybrania poziomów blisko skały macierzystej. 🌍🎮

Zrzuty ekranu z modów

Zrzut ekranu Spawn Normalization #9324

Pobierz Spawn Normalization

Nazwa pliku Ładowarka modowa Wersja Minecraft
Pobierz Spawn Normalization 1.16.5
SpawnNormalization-1.16.5-1.0.1.jar Forge 1.16.5