MiniHUD
Dostępne na wersjach Minecraft
[1.20.4] [1.20.2] [1.20.1] [1.19.4] [1.19.3] [1.19.1] [1.19] [1.18.2] [1.18] [1.17.1] [1.16.2] [1.17] [1.16] [1.15.2] [1.14.4] [1.14.3] [1.13.2] [1.14.2] [1.14] [1.12.2] [1.11.2] [1.12] [1.10.2] [1.10] [1.11] [1.9.4] [1.9] [1.8.9] [1.8]Kategorie modów
Zasoby zewnętrzne
Twórcy modów
masady
Opis moda
MiniHUD to mod kliencki, który pozwala na wyświetlanie różnych linii informacji na ekranie (mini-F3). Możesz dostosować wygląd (róg ekranu), kolor tła i tekstu oraz rozmiar czcionki. Uwaga: To tylko mod kliencki! Nie można go używać na serwerze. Mod zawiera również różne nakładki renderujące, takie jak: Pudełka obwiedni struktur (działają tylko w grze jednoosobowej, bez modu serwerowego! Obecnie jedynymi modami serwerowymi, które wysyłają dane w formacie, który zna MiniHUD, są Servux i QuickCarpet. Jeśli masz FabricCarpet, to również potrzebujesz Servux. Światła w obszarach generacji z oznaczeniami i/lub numerami (konfigurowalne) Granice plików regionów Losowy zakres kropli Kształty: Sfera znikania mobów, plus 24 i 32 blokowe sfery generacji, zmienny promień sfery, okrąg/walec. Planowane są także inne kształty. Siatka bloków Zakres algorytmu generacji mobów (<1.14 tylko, w 1.14+ jest taki sam jak kształty losowo kropli) Mapa wysokości (używana przez algorytm generacji mobów) (zauważ, że wiele z tych funkcji jest dostępnych tylko w nowszych wersjach LiteLoader, Rift i Fabric.) Mod dodaje również skróty klawiszowe do włączania/wyłączania standardowych nakładów renderujących dla bloków, kolizji, mapy wysokości, ścieżki obiektu itp. Wyświetlane linie informacji można również włączać/wyłączać za pomocą skrótów klawiszowych, a sam HUD można włączać i wyłączać. Kilka przykładowych zrzutów ekranu znajdziesz na stronie Zdjęcia. Ogólne informacje Domyślny klawisz menu konfiguracyjnego w grze to H + C Domyślny klawisz przełączania ON/OFF to H Możesz podać ziarno świata dla MiniHUD (używane tylko do linii informacji i nakładki Slime Chunks) w trybie wieloosobowym, uruchamiając zwykłe polecenie /seed w grze, jeśli masz uprawnienia, lub możesz podać je ręcznie za pomocą zwykłej wiadomości czatu w formie minihud-seed 12345. W grze jednoosobowej mod pobiera ziarno bezpośrednio. UWAGA: MiniHUD wymaga również biblioteki modułu MaLiLib. Upewnij się, że pobierasz poprawną wersję obu modów ze strony Pliki! Kolory nakładki są pełne, co robić?! W obecnych wersjach 0.19.0-dev dla MC 1.16+ znajdziesz wiele funkcji tymczasowo przeniesionych z głównej wersji na 1.12.2. Ze względu na to, że jest to tymczasowe przeniesienie, nie starałem się naprawić wszystkiego, co jest zepsute z powodu braku niektórych rzeczy w malilib, a obecnie jest także błąd w menu Edycji Kolorów malilib w 1.13.2+, który powoduje zresetowanie kanału alfa (przezroczystość) na pełną nieprzejrzystość po użyciu menu Edycji Kolorów. Dlatego obecnie, dopóki nie będą dostępne nowe wersje malilib i innych modów z najnowszym kodem z 1.12.2, musisz ręcznie poprawić wartość koloru po użyciu edytora kolorów. W skrócie, musisz zmienić dwa pierwsze znaki (po #) w kodzie koloru szesnastkowego z FF (pełna nieprzejrzystość) na coś między 30 a 60, a następnie przełączyć nakładkę lub kształt, aby zaktualizować go. Różne ładowacze modów vs. wersje modu Istnieją różne wersje MiniHUD dostępne dla różnych ładowaczy modów na różnych wersjach Minecraft. Upewnij się, że pobierasz odpowiednią wersję dla używanego ładowacza modów! Nowe wersje będą zawierać nazwę ładowacza modów w nazwie pliku modu. Dla MC 1.13.2 dostępne są wersje dla ładowacza modów Rift. Te wersje mają -rift w nazwie pliku. (Zauważ, że wersje 1.13.2 działają TYLKO na wersji MC 1.13.2 i NIE na wcześniejszych wersjach 1.13!) Dla MC 1.14.x dostępne są obecnie wersje dla ładowacza modów Fabric, te wersje mają -fabric w nazwie pliku. Przyszłe wersje Forge będą również zawierać -forge w nazwie pliku modu. Kombinacje klawiszy Głównym klawiszem przełączania renderowania modu jest domyślnie H. Klawiszem menu konfiguracyjnego w grze jest domyślnie H + C. Najnowsze wersje MiniHUD korzystające z malilib W bardziej nowych wersjach MiniHUD korzystających z malilib, wszystkie skróty klawiszowe znajdują się w własnym menu konfiguracji w grze MiniHUD, które domyślnie otwiera się za pomocą H + C. Stare wersje Forge MiniHUD W starych wersjach modu Forge, skróty klawiszowe można zmienić w standardowym menu Kontrolek. Dla starych wersji Forge: Klawisz trybu przełączania (samodzielnie): Przełącz stan HUD ON/OFF. Klawisz trybu przełączania + klawisz informacji: Przełączanie ON/OFF różnych linii informacji (klucze można ustawić w konfiguracji modu). Dostępne informacje UWAGA: Informacje poniżej są przestarzałe i nie obejmują wszystkich funkcji dostępnych w najnowszych wersjach LiteLoader, Rift i Fabric modu. Przejrzyj menu konfiguracji w grze, aby zobaczyć wszystko, co jest dostępne, oprócz wymienionych poniżej. Obecnie dostępne informacje to: Czas rzeczywisty (czyli zegar...) Czas świata w taktach Czas świata sformatowany na dni, godziny, minuty Bieżąca pozycja gracza w blokach Bieżąca pozycja gracza w chunkach Współrzędne gracza Bieżący wymiar gracza ID Wartość obrotu Yaw gracza Wartość obrotu Pitch gracza Bieżąca prędkość poruszania się gracza Bieżące skierowanie gracza Chunk, w którym znajduje się gracz Plik regionu, w którym znajduje się gracz Nazwa i zdrowie obiektu, na który patrzy gracz (1.11+) lub ID (1.10.2) Blok, na który patrzy gracz Nazwa obiektu bloku i właściwości BlockState patrzonego bloku (jak na ekranie F3) Bieżący poziom światła Bieżący biom Nazwa rejestru bieżącego biomu Bieżące FPS Liczba obiektów C (sekcje renderowanych chunków) z F3 Wartość P (liczba cząstek) z F3 Bieżący numer lokalnego trudności (z F3) Czy bieżący chunk jest chunkiem śluzowym. Uwaga: w trybie wieloosobowym musisz ręcznie uruchomić polecenie /seed! Począwszy od wersji 0.13.0, istnieje teraz renderowany nakładki granic pliku regionu. Domyślny klawisz do przełączania go ON/OFF to Przełącz (H) + J. Uwaga: Począwszy od wersji 0.9.0, można zmieniać wszystkie te szybkie klawisze przełączania za pomocą pliku konfiguracyjnego lub menu konfiguracji w grze. Uwaga: Począwszy od wersji 0.11.0, można zmieniać kolejność tych linii informacji za pomocą pliku konfiguracyjnego lub menu konfiguracji w grze. Aby tymczasowo (= niezapisane w konfiguracjach) przełączać typy informacji podczas gry, zrób to: W wersji 0.9.0 lub nowszej, przytrzymaj główny klawisz przełączania, a następnie naciśnij skonfigurowany klawisz skrótu dla typu informacji, którą chcesz przełączyć Przed wersją 0.9.0, najpierw przytrzymaj wskazany klawisz typu informacji, a następnie naciśnij klawisz przełączania. Stare opcje konfiguracji Poniżej znajdują się wartości bitowe dla różnych typów informacji. Obecnie jest to zbędne, wystarczy użyć opcji włączania/wyłączania w menu konfiguracji w grze! Zostały one całkowicie usunięte w wersji 0.11.0. Wartości bitowe włączonych domyślnie informacji są następujące: 1 = współrzędne 2 = yaw 4 = pitch 8 = prędkość 16 = biom 32 = poziom światła 64 = skierowanie 128 = pozycja bloku 256 = pozycja chunka 512 = blok, na który patrzy 1024 = fps 2048 = liczba obiektów 4096 = ID wymiaru 8192 = czas świata (takt) 16384 = czas świata (sformatowany) 32768 = czas rzeczywisty (czyli zegar) 65536 = patrzący obiekt 131072 = chunk śluzowy 262144 = właściwości bloku Sumuj te, które chcesz włączyć domyślnie. Oznacza to, że te będą wyświetlały się, gdy załadujesz grę, a następnie włączysz MiniHUD, naciskając klawisz przełączania. Konfiguracja Istnieje kilka rzeczy, które można dostosować zarówno za pomocą menu konfiguracji w grze, jak i w pliku konfiguracyjnym. Informacje do wyświetlenia na HUD liniach Fonta czynnika skali kolorów czcionki i tła Czy używać cienia czcionki w renderowaniu tekstu Czy używać koloru tła dla tekstu Czy sortować wyświetlane linie informacji według ich długości Czy odwrócić powyższy porządek sortowania Czy używać niestandardowego ciągu formatującego dla linii współrzędnych i ciąg formatujący do użycia Wiele opcji konfiguracji nakładki Poziomy światła Kolory wszystkich nakładek renderujących Uwaga: Niestandardowy ciąg formatujący dla współrzędnych musi zawierać trzy specyfikatory formatu liczby rzeczywistej. Przykładem tego może być X: %.1f Y: %.1f Z: %.1f (bez cudzysłowów), aby uzyskać wynik: X: 1234.2 Y: 64.0 Z: 4321.7. Standardowe nakładki renderujące Począwszy od wersji 0.12.0, dostępne są skróty klawiszowe do przełączania ON/OFF nakładek renderujących, które istnieją w standardzie, ale zazwyczaj nie są używalne/dostępne. Skróty klawiszowe dla tych można ustawić w kategorii konfiguracji Skrótów. Uwaga: Nakładka aktualizacji sąsiadów działa tylko w grze jednoosobowej. Uwaga: Nakładka wyznaczania ścieżki działa również tylko w grze jednoosobowej, chyba że inny mod wysyła odpowiedni niestandardowy pakiet danych vanilla z serwera, aby dodać dane ścieżki do nakładki debugowania. Obecnie nie mam jednak świadomości żadnych takich modów. Kilka przykładowych zrzutów ekranu z nakładek debugowania: Pudełka kolizyjne: Mapa wysokości: Aktualizacje sąsiadów: Wyznaczanie ścieżki: Solidne bloki: Woda: Wersje testowe i najnowsze wersje rozwojowe Istnieją (przynajmniej czasami) wersje moich modów dostępne dla najnowszych wersji Minecrafta tutaj: / Ta strona czasami zawiera nowsze wersje rozwojowe niż te dostępne tutaj na CurseForge. Jeśli napotkasz błędy, spróbuj zaktualizować wszystkie moduły (z tych, które używasz) z tej strony, aby sprawdzić, czy problem został już naprawiony. (Czasami zmiany w malilib lub modach wymagają aktualizacji obu w tym samym czasie!) Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy, najlepszym/najszybszym sposobem uzyskania odpowiedzi jest na moim serwerze Discord.