MCglTF logo

MCglTF

Biblioteka glTF dla Minecraft Mod


Downloads 309K pobrania
Views 0 opinie
Created Utworzony 2 lata temu

Zasoby zewnętrzne

Twórcy modów

protoxy22 awatar

protoxy22

Opis moda

MCglTF to biblioteka ładowania modeli 3D, która ładuje plik w formacie glTF i przygotowuje wymagane techniki do renderowania modelu dla środowiska Minecraft Modding. Dostępne są różne funkcje zgodnie z specyfikacją glTF, zachowując jednocześnie dobrą kompatybilność i wydajność. Co to jest glTF? Obrazek poniżej przedstawia przegląd glTF: Z github.com/javagl/gltfOverview/ Tłumaczenie japońskie autorstwa Takuto Takahashi Więcej szczegółów github.com/KhronosGroup/glTF/ Użycia Przykładowe kody do renderowania bloku, przedmiotu i jednostki Funkcje ✅ Format GLTF (zasoby osadzone lub za pomocą ResourceLocation) ✅ Format GLB ✅ UVs ✅ Normalne ✅ Tangenty ✅ Kolory wierzchołków ✅ Materiały (wymagane OptiFine lub Iris Shaders i obsługiwany ShaderPack dla PBR i mapy normalnych) ✅ Tekstury ❎ Wielokrotne współrzędne tekstur (ze względu na zgodność z Vanilla) ✅ Układ szkieletu ✅ Animacje (wiele) ✅ Cele morfologiczne ✅ Wyłączenie węzła o zerowej skali () Najczęściej zadawane pytania Q. Dlaczego moja tekstura dla mojego modelu nie pojawia się? A. Musisz zdefiniować materiał wewnątrz dodatków materiałów, aby połączyć swoją teksturę. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę wiki. Q. Dlaczego dwie animacje nie mogą kontrolować translacji/rotacji/skali/wagi w tym samym węźle jednocześnie i powodują, że jedna z animacji nie jest odtwarzana? A. W specyfikacji glTF nie zdefiniowano techniki mieszania animacji, dlatego animacje tworzone przez GltfAnimationCreator również nie obsługują mieszania animacji. Musisz stworzyć własny procesor animacji oparty na swoim scenariuszu. Q. Jak zastosować moje niestandardowe przetwarzanie modelu, takie jak niestandardowy materiał (np. zastosowanie skóry gracza) lub stworzyć specjalne polecenia OpenGL dla określonego węzła? A. Aby bardziej zaawansowany sposób generowania poleceń OpenGL dla modelu glTF, możesz nadpisać i zwrócić false do isReceiveSharedModel(GltfModel, GltfRenderDatas) w swoim IGltfModelReceiver. Pozwala to stworzyć niestandardowy RenderedGltfModel na podstawie dostarczonego GltfModelu. (Uważaj, aby dodać swoje obiekty OpenGL, takie jak VBO, VAO, tekstura, itp. do GltfRenderDatas w celu usunięcia podczas odświeżania zasobów.) Autorstwo JglTF autorstwa javagl: Mikk Tangent Generator autorstwa jMonkeyEngine:

Zrzuty ekranu z modów

Zrzut ekranu MCglTF #12593
Zrzut ekranu MCglTF #12594
Zrzut ekranu MCglTF #12595
Zrzut ekranu MCglTF #12596
Zrzut ekranu MCglTF #12597
Zrzut ekranu MCglTF #12598
Zrzut ekranu MCglTF #12599

Pobierz MCglTF