GroovyScript
Dostępne na wersjach Minecraft
[1.12.2]Kategorie modów
Twórcy modów
CleanroomMC
brachy84
Rongmario
Opis moda
GroovyScript to mod do skryptowania / dostosowywania, który pozwala zmieniać różne mechaniki gry bez konieczności konfigurowania modów. Najczęściej używany jest do tworzenia nowych receptur. Oto kilka kluczowych cech GroovyScript (skrótowo GrS): Cechy: 1. Groovy: potężny i przetestowany język skryptowy - składnia zgodna z Javą + interoperacyjny kod - kompilacja statyczna - opcjonalne dynamiczne typowanie - Metaprogramowanie 2. Zabezpieczony: skrypty są uruchamiane w piaskownicy, z czarną listą operacji wrażliwych, które nie mogą być wywoływane ani odwoływane 3. Przeładowanie: możliwość testowania zmian w skrypcie w grze bez ponownego uruchamiania - Większość, jeśli nie wszystkie obiekty rejestru Forge mogą być przeładowane na żywo - Większość rejestrów modów jest obsługiwana natywnie 4. Wydarzenia: Łatwe nasłuchiwanie autobusów zdarzeń Forges przy użyciu Groovy Closures 5. Powszechność: Obsługa uchwytów nawiasów dla tych, którzy są zaznajomieni z CraftTweaker (obecnie zaimplementowano, ale może zostać usunięte w niedalekiej przyszłości) 6. Informacyjność: polecenia do wyświetlania bogatych informacji o przedmiocie w twojej ręce i wiele więcej 7. Zoptymalizowany: Zapewnienie, że nie dokonuje się żadnych kompromisów przy dostarczaniu funkcji z wydajnym kodem 8. API: Wspaniała katalogizacja kodu dla innych autorów modów, aby ich mody były kompatybilne z GroovyScript, takie jak czarna lista pakietu/klasy/metody/pola Kompatybilność z modami Technicznie jest już kompatybilność z każdym możliwym modem, ponieważ można uzyskać dostęp do całego kodu bezpośrednio. Jednak GroovyScript dodaje metody pomocnicze, aby wszystko było czyściejsze i łatwiejsze. Przeładowanie dla rejestrów receptur musi być zaimplementowane ręcznie przez nas i jest to bardzo żmudne. Obecnie obsługujemy kilka modów do przeładowywania receptur, ale bardzo byśmy docenili, gdyby ktoś mógł pomóc dodając kompatybilność i/lub pisząc strony wiki. Często zadawane pytania Czy wspiera mod X? Czy można zrobić X z moda X? Groovy może uzyskać dostęp do prawie każdego kodu Javy. Oznacza to, że niemal wszystko jest obsługiwane, jeśli wiesz, jak to zrobić. Rzeczy takie jak receptury nie są przeładowywalne. Musielibyśmy dodać obsługę ręcznie dla tego konkretnego typu receptury. Czy można dodać obsługę dla moda X? Prawdopodobnie. Zamierzamy sprawić, aby działał z niemal każdym modem. Jeśli twój pożądany mod nie jest jeszcze obsługiwany, możesz zapytać o to na Discordzie. Dlaczego plik modułu jest tak duży? Aby mod działał, musimy dołączyć biblioteki Groovy, które mają przyzwoity rozmiar. Czy jest to kompatybilne z CraftTweaker i KubeJS? Tak, ale nie ma sensu tego robić (oprócz tego, że CraftTweaker obecnie obsługuje więcej modów.) Dlaczego miałbym używać tego zamiast CraftTweaker? Wszystkie powody są wymienione powyżej w funkcjach. Moim zdaniem największym argumentem za GroovyScript jest możliwość przeładowania skryptów na żywo. Dołącz do naszego Discorda Oficjalna Wiki.
Pobierz GroovyScript
Nazwa pliku | Ładowarka modowa | Wersja Minecraft | |
---|---|---|---|
groovyscript-0.8.0.jar | Forge | 1.12.2 |