Opis moda
Default World Generator (port) to projekt, który rozpoczął się jako przeniesienie moda fireball1725s 1.7.10: Default World Generator na wersję 1.8.9. Pomaga w projektach mojego autorstwa i innych, które używają modyfikacji lub tworzą alternatywne typy świata w paczce. Wersja 1.12-2.3: Licencjonowanie: Otrzymałem ten mod na licencji MIT i rozpowszechniam go na tej samej licencji. Oznacza to, że może być swobodnie używany w dowolnej paczce modów. Jeśli przetłumaczysz ten post na inny język, proszę spróbuj podlinkować do tego postu. Jak korzystać: Ta strona zawiera instrukcje dla wersji 2.0 i nowszych (działających na mc1.12+). Na informacje dotyczące starszych wersji zobacz: * MC 1.9.*, 1.10.* i 1.11.*: Zobacz te instrukcje! * MC 1.8.9: Zobacz: Zobacz instrukcje konfiguracji oryginalnego tekstu! W wersji 2.0+ wszystkie opcje są dostępne tylko w kliencie Minecraft. 1) Wczytaj ekran tytułowy Minecrafta 2) Kliknij "Mody" 3) Wybierz Default World Generator 4) Kliknij "Konfiguruj" W tym momencie znajdziesz się w edytorze GUI. Wskazówki: * Jeśli chcesz mieć tylko jeden domyślny świat i nie chcesz wyświetlać listy do wyboru typu świata, wszystko musi być niewymienione, w tym przypadku pierwszy element jest uważany za podstawowy i będzie używany do ustawienia domyślnych wartości typów świata użytkownika * Seed-y są teraz zablokowane wraz z generatorem/typem świata, jeśli nie zostaną pozostawione puste. Pozwala to na wcześniej przygotowane dane części w pakietach danych. * Nazwa świata jest częścią domyślnej nazwy nowego świata * Pliki png do niestandardowych ikon, gdy korzystasz z zestawu wymienionych konfiguracji, przechodzą do config/defaultworldgenerator-port/*.png (po wejściu tam możesz nacisnąć przycisk ikony, aby przełączać się między nimi) * Polecenia inicjujące to po prostu polecenia (np. powiedz "Hello World"), które są wykonywane za każdym razem, gdy ładowany jest świat jednoosobowy, lub gdy uruchamiany jest świat serwera. Mogą one służyć do uruchamiania funkcji mcfunctions, ustawiania gamerules i mogą być różne dla każdego zestawu. (Bardzo przydatne może być uruchomienie gamerule gameLoopFunction aby uruchomić funkcję w tle każdego ticka dla twojego pakietu) * Datapacki reprezentują dowolny plik w katalogu i podkatalogach podanego katalogu. Wymienione katalogi muszą znajdować się w config/defaultworldgenerator-port/ Dlatego jeśli chciałbyś zmienić tabelę łupów endermite w datapacku "common", musiałbyś dodać plik config/defaultworldgenerator-port/common/data/loot_tables/minecraft/entities/endermite.json W przeciwieństwie do poprzednich wersji, te zestawy plików będą automatycznie synchronizowane z plikiem zapisu, gdy pakiet zostanie zaktualizowany. Seria filmów omawiających bardziej zaawansowane koncepcje konfiguracji i pomysły pojawi się wkrótce. Co nowego (Zmiany): Mimo że projekt ten zaczął się jako prosty port, to z czasem mod ten otrzymał wiele dodatków, poprawek, a nawet przebudowę dla wersji 1.12. Oto zmiany w odwrotnej kolejności chronologicznej: [od v1.12-2.3]: Integracja z trybem paczki. Ustaw predefiniowany tryb do wykorzystania z CraftTweaker/Pack Mode. Jest on wtedy narzucany dla predefiniowanego trybu, informując automatycznie użytkownika o konieczności restartu oraz ustawiając tryb podczas ładowania świata. [od v1.12-2.0]: Polecenia początkowe, zestaw poleceń, które można uruchomić za każdym razem, gdy serwer jest uruchamiany (lub gdy wczytywany jest pojedynczy gracz), mogą ustawiać poziom trudności, gamerules i mcfunctions [od v1.12-2.0]: każdy świat może obsługiwać jeden lub więcej zestawów plików danych, które teraz również zostały przeniesione do config/defaultworldgenerator-port/ (np. config/defaultworldgenerator-port/common/data/loot_tables/minecraft/entities/endermite.json dla przykładu tabeli łupów endermite z wersji 1.11.*) [od v1.12-2.0]: seed jest teraz zablokowany, gdy typ świata jest zablokowany (pozwala to na funkcję data pack wstrzykującą istniejące światy do nowej gry, ponieważ seed musi pasować, aby uniknąć klifów. [od v1.12-2.0]: Dodano przełącznik na przycisk struktur dla wymuszenia lub wyłączenia go [od v1.12-2.0]: Serwery dedykowane teraz pytają, jaki predefiniowany chcesz użyć (jeśli jest aktywny więcej niż jeden) w przeciwnym razie narzucają predefiniowany (zamiast tylko domyślnie go ustawiać, jeśli nie było pliku server.properties) [od v1.12-2.0]: Pozwala na wiele predefiniowanych ustawień, pozwalając użytkownikowi wybrać przed uruchomieniem świata [od v1.12-2.0]: Zmieniono konfigurację na konfigurację binarną (teraz musi być skonfigurowana w kliencie) [od v1.11.2-1.0]: Domyślne dane światowe: Jeśli masz katalog w głównym katalogu paczki o nazwie DefaultWorldData, pliki z tego katalogu zostaną skopiowane do nowych zapisów gry (lub za pierwszym razem, gdy wczytasz świat po dodaniu tego katalogu), co pozwala wstrzyknąć loot_tables i struktury do nowych światów, które zastąpią domyślne ustawienia mc/mod. (przykład DefaultWorldData/data/loot_tables/minecraft/entities/endermite.json zastąpi tabelę łupów endermite) [od v1.11.2-1.0]: Skrzynka bonusowa może być domyślnie włączona (i opcjonalnie zablokowana) zarówno w konfiguracji GUI, jak i w pliku konfiguracyjnym [od v1.9.4-0.4]: Wersja klienta GUI do zaawansowanej konfiguracji (wejdź z ekranu tytułowego -> Mody -> Default World Generator -> konfiguracja) Tutaj wszystkie ustawienia można ustawić z poziomu klienta Minecraft, ponadto generatory świata są wybierane z listy prawidłowych wpisów, a dostosowanie używa odpowiedniego interfejsu użytkownika) Wszystkie ustawienia mogą być edytowane z poziomu GUI, więc nie musisz ręcznie edytować konfiguracji, po prostu skopiuj ją do swojego modpacka, gdy skończysz. [od v1.9.4-0.4]: możliwość ustawienia zalecanej wartości seed, zauważ, że użytkownik może ją nadpisać ręcznie, nawet jeśli typ świata jest zablokowany, jednak będzie ona używana domyślnie podczas wyboru nowego świata i domyślnie podczas tworzenia instancji serwera. Konfiguracja superfletu została usunięta na rzecz po prostu posiadania S:CustomizationJson=, jest to json, jeśli korzystasz z niestandardowego generatora świata, ale jest to naprawdę ciąg predefiniowany zarówno w przypadku niestandardowego, jak i płaskiego.. Mam nadzieję, że to zadziała dla większości dostosowań typów świata. Naprawiono drobny błąd, który zauważyłem w 1.7.10, jeśli zmienisz domyślny na niestandardowy, powiedzmy superflet. Nie można go było skonfigurować, teraz domyślne wartości w pełni je nadpisują, chyba że są skonfigurowane tak, aby były zablokowane. Obsługa serwera. Ta wersja moda nie jest już tylko dla klienta i nie będzie powodować awarii na serwerze, ponadto próbuje uruchomić serwer z predefiniowanymi ustawieniami, dzięki czemu nie musisz pamiętać o ustawianiu typu poziomu za każdym razem, gdy skonfigurujesz nową instancję.