Opis moda
Clans to moda serwerowy do ochrony ziemi i walki PVP w świecie Minecrafta. Dodaje system ochrony ziemii i ataków oparty na komendach do serwerów Forge. Jest to mod serwerowy, więc gracze nie muszą go instalować, aby dołączyć do twojego serwera i go używać. Mod ten był inspirowany pluginami takimi jak Factions i Towny, dlatego niektóre mechaniki tego moda mogą być podobne do tych pluginów. Jednak kod tego moda jest unikalny, stworzony od podstaw do działania na serwerach Forge i zaprojektowany w celu stworzenia nowego i unikalnego wieloosobowego doświadczenia w Minecrafta. Klan to grupa graczy, która dzieli chronioną ziemię oraz zasoby na niej. Osoby spoza klanu nie mogą zabierać przedmiotów z skrzyń na ziemi klanu, używać drzwi, maszyn ani innych bloków na ziemi klanu ani budować/łamać bloków na ziemi klanu. Członkowie klanu i ich zwierzęta nie mogą być szkodzone przez innych graczy ani ich zwierzęta podczas przebywania na terytorium klanu. W zależności od serwera, klany mogą kosztować w grze, aby się utworzyć, zająć ziemię lub utrzymać się przy życiu. Również w zależności od serwera, klany mogą pobierać od swoich członków czynsz, który jest płatny przez wszystkich w klanie, nie tylko przez nisko postawionych graczy. Wyprawy rajdowe są sposobem na zespołowe walki z innymi graczami. Kiedy wyprawa rajdowa zostanie utworzona, określa klan, który ma być celem. Każdy może dołączyć do wyprawy rajdowej, o ile nie jest członkiem klanu docelowego. Podczas rozpoczęcia rajdu, ochrona bloków na ziemi klanów docelowych zachowuje się inaczej niż zwykle. Złamane bloki nie wypadają jako przedmioty, umieszczone bloki nie są trwałe, a wszyscy członkowie wyprawy rajdowej mogą budować, łamać bloki i atakować graczy i ich zwierzęta na ziemi klanów docelowych. Na koniec rajdu wszystkie złamane bloki na terytorium klanów zostają przywrócone do stanu sprzed rajdu, a bloki umieszczone podczas rajdu znika z terytorium klanu, więc mogą je zbierać ich właściciele za pomocą /raid collect. Ten rollback można wyłączyć w konfiguracji. Domyślnie skrzynie, piece i inne maszyny nie mogą być złamane podczas rajdu, a atakujący nie mogą uzyskać do nich dostępu. Jednak atakujący mogą zabić zwierzęta klanów i zniszczyć ich uprawy, które nie zostaną przywrócone po rajdzie. Po wygraniu rajdu, określona ilość waluty w grze jest pobierana z konta klanu i dzielona między uczestników rajdu. Jeśli atakujący przegrają rajd, opłata za utworzenie rajdu jest deponowana na konto klanu. Istnieje kilka sposobów zakończenia rajdu: czasomierz rajdu się kończy (długość czasomierza jest ustawiona przez właściciela serwera) wszyscy atakujący opuścili lub zostali zabici wszyscy członkowie klanu online opuścili lub zostali zabici Rajdy można wyłączyć, jeśli chcesz korzystać tylko z aspektu ochrony ziemi tego moda. Oprócz tworzenia klanów i wypraw rajdowych, ten mod zapewnia również sposób na operatorów serwera do ochrony wspólnej ziemi serwera. Aby to zrobić, właściciele serwerów mogą utworzyć klan i użyć komendy /opclan setserver aby oznaczyć go jako klan serwera. Klany serwerowe nie korzystają z konta bankowego klanu, nie mogą być napadane, nie muszą mieć członków ani nie mogą być rozwiązane normalnymi sposobami. W dodatku do tego modu, operatorzy serwerów mogą również chronić Dzicz (niezajętą ziemię) przed uszkodzeniami, jednocześnie umożliwiając graczom kopanie pod ziemią. Ten mod używa Grand Economy lub Sponge do wszystkich funkcji związanych z ekonomią. Poprzez Grand Economy, może korzystać z waluty z ekonomii opartej na Sponge, EnderPay, Forge Essentials, Pixelmon lub wbudowanej waluty Grand Economy. Chcesz wypróbować najnowsze wersje alfa z nowymi funkcjami i pomóc im stać się dobrze przetestowanymi wersjami? Sprawdź mój Patreon! Komendy i uprawnienia We wszystkich komendach /clan, /klan można zastąpić przez /c. Jeśli w konfiguracji serwera zostało włączone kilka klanów, większość komend /klan może być używana z nazwą klanu docelowego natychmiast po /klan. Na przykład /klan [nazwa klanu] claim. Bez określonej nazwy klanu, zostanie użyty domyślny klan. Podstawowe uprawnienie: command.clans.clan Inne uprawnienie (Wymagane w niektórych konfiguracjach): clans.command.clan Zarządzanie ziemią /klan claim [promień] Alias: /c c [promień] Wymagany stopień w klanie: Administrator+ Uprawnienie: command.clans.clan.claim Uprawnienie (Zakres promienia): command.clans.clan.claim.promień Zajmij kawałek ziemi, na którym stoisz, dla swojego klanu. Każdy kawałek ma rozmiar 16x16 bloków. Używając parametru promienia, można zajmować kawałki w promieniu wokół gracza. /klan abandonclaim Alias: /c unclaim Alias: /c uc Alias: /c abc Uprawnienie: command.clans.clan.abandonclaim Wymagany stopień w klanie: Administrator+ Porzuć kawałek ziemi, na którym stoisz. Każdy kawałek ma rozmiar 16x16 bloków. /klan abandonall Uprawnienie: command.clans.clan.abandonall Wymagany stopień w klanie: Lider Porzuć wszystkie kawałki ziemi twojego klanu /klan autoclaim Alias: /c ac Wymagany stopień w klanie: Administrator+ Uprawnienie: command.clans.clan.autoclaim Przełącz automatyczne zajmowanie ziemi podczas chodzenia /klan autoabandon Alias: /c aa Wymagany stopień w klanie: Administrator+ Uprawnienie: command.clans.clan.autoabandon Przełącz automatyczne porzucanie ziemi podczas chodzenia Administracja klanem /klan form Alias: /c create Wymagany stopień w klanie (Jeśli włączono w konfiguracji): Brak klanu Uprawnienie: command.clans.clan.form Tworzy nowy klan o określonej nazwie. /klan disband Wymagany stopień w klanie: Lider Uprawnienie: command.clans.clan.disband Rozwiązuj klan. Cała twoja ziemia zostanie porzucona, wszyscy gracze zostaną wyrzuceni z klanu. /klan setname Wymagany stopień w klanie: Lider Uprawnienie: command.clans.clan.setname Zmienia nazwę twojego klanu. /klan setdescription Alias: /c setdesc Wymagany stopień w klanie: Lider Uprawnienie: command.clans.clan.setdescription Ustawia opis twojego klanu, wyświetlany w twoich /klan szczegółach /klan setbanner [banner] Wymagany stopień w klanie: Lider Uprawnienie: command.clans.clan.setbanner Ustawia baner klanu na baner, który trzymasz. Alternatywnie, jeśli wpiszesz [baner], musi spełniać te same wymagania, co opisano w opisie dla /klan form. /klan sethome Wymagany stopień w klanie: Lider Uprawnienie: command.clans.clan.sethome Ustawia dom twojego klanu. Wszyscy członkowie klanu mogą się do niego teleportować za pomocą /klan dom. Ta komenda musi być użyta na terytorium twojego klanu. /klan unsethome Wymagany stopień w klanie: Lider Uprawnienie: command.clans.clan.unsethome Usuwa dom twojego klanu. /klan setcolor Alias: /c setcolour Wymagany stopień w klanie: Lider Uprawnienie: command.clans.clan.setcolor Ustawia kolor klanu dla Dynmap. Kolor nazwy klanu w czacie i na /klan fancymap używa najbliższego koloru do tego, który wybrałeś. Możesz użyć jednego z kolorów czatu Minecraft, liczby RGB lub użyć koloru heksadecymalnego, wpisując 0x###### jako argument koloru. /klan set [gracz] Alias: /c setperm [gracz] Uprawnienie: command.clans.clan.set Ustawia wartości dla uprawnień twojego klanu. Jeśli podasz gracza, wartość to prawda lub fałsz. W przeciwnym razie ustawiasz rangę, która ma dostęp, a twoje opcje to MEMBER, ADMIN, LEADER lub ANY. Zauważ, że każda ranga zawiera wyższe rangi, a ANY pozwala graczom, którzy nie są w klanie. Aby zobaczyć swoje aktualne uprawnienia, użyj /klan permissions. Członkowie klanu: Dołączanie i zarządzanie /klan invite |[page] Alias: /c i |[page] Alias: /c inv |[page> Wymagany stopień w klanie: Administrator+ Uprawnienie: command.clans.clan.invite Zaprasza gracza do twojego klanu, wycofuje zaproszenie dla gracza lub wyświetla listę wszystkich graczy, których twój klan zaprosił. /klan accept Wymagany stopień w klanie (Jeśli włączono w konfiguracji): Brak klanu Uprawnienie: command.clans.clan.accept Dołącza do określonego klanu, jeśli zostałeś zaproszony. /klan decline [blok] Wymagany stopień w klanie (Jeśli włączono w konfiguracji): Brak klanu Uprawnienie: command.clans.clan.decline Odrzuca zaproszenie do dołączenia do klanu. Dodanie bloku na końcu uniemożliwia członkom tego klanu ponowne zapraszanie cię. /klan autodecline [klan] Uprawnienie: command.clans.clan.autodecline Przełącza automatyczne odrzucanie zaproszeń od dowolnego klanu lub klanu, który określisz używając [klan]. /klan leave Wymagany stopień w klanie: Członek+* Uprawnienie: command.clans.clan.leave *Lider może opuścić klan tylko wtedy, gdy klan ma innego Lidera mianowanego lub klan jest klanem serwera. Opuszcza klan. /klan kick Wymagany stopień w klanie: Administrator+ Uprawnienie: command.clans.clan.kick Wyrzuca gracza z klanu. Administratorzy nie mogą wyrzucić Liderów z klanu. /klan promote Wymagany stopień w klanie: Lider Uprawnienie: command.clans.clan.promote Awansuje docelowego gracza na wyższe stanowisko w klanie. Członkowie stają się Adminami, Admini stają się Liderami. Wielu Liderów jest dozwolonych domyślnie, ale niektóre serwery mogą wybrać wyłączenie tej opcji. Na serwerach z jednym Liderem, obecny Lider zostanie zdegradowany, gdy zostanie mianowany nowy. /klan demote Wymagany stopień w klanie: Lider Uprawnienie: command.clans.clan.demote Zdegradowuje docelowego gracza. Liderzy stają się Adminami, Admini stają się Członkami. Funkcjonalne komendy /klan home Alias: /c h Wymagany stopień w klanie: Członek+ Uprawnienie: command.clans.clan.home Teleportuje cię do domu klanu, jeśli został ustawiony. /klan banner Alias: /c b Wymagany stopień w klanie: Członek+ Uprawnienie: command.clans.clan.banner Zastępuje banery, które trzymasz, banerem klanu, jeśli został ustawiony. /klan setdefault Wymagany stopień w klanie: Członek+ Uprawnienie: command.clans.clan.setdefault Ustawia klan jako domyślny do używania poleceń /klan. /klan trapped Uprawnienie: command.clans.clan.trapped Teleportuje uwięzionego gracza poza obszar ziemi klanu /klan clanchat Alias: /c chat Alias: /c cc Wymagany stopień w klanie: Członek+ Uprawnienie: command.clans.clan.clanchat Przełącza tryb czatu klanowego. Podczas rozmowy w czacie klanowym, tylko inni członkowie twojego klanu mogą widzieć twoje wiadomości. Komendy blokowania bloków /klan lock [prywatny|klan|otwarty] Alias: /c l [p|c|o] Wymagany stopień w klanie: Członek+ Uprawnienie: command.clans.clan.lock Blokuje blok, na który patrzysz. Tryby: prywatny (domyślny): prywatny dla gracza, który go zablokował; klan: dostępny dla całego klanu; otwarty: dostępny dla każdego, nawet graczy, którzy nie są w klanie. /klan lockchunk [prywatny|klan|otwarty] Alias: /c lc [p|c|o] Wymagany stopień w klanie: Administrator+ Uprawnienie: command.clans.clan.lockchunk Blokuje wszystkie niezablokowane bloki zamykane w kawałku. Tryby: prywatny (domyślny): prywatny dla gracza, który go zablokował; klan: dostępny dla całego klanu; otwarty: dostępny dla każdego, nawet graczy, którzy nie są w klanie. /klan unlock Alias: /c ul Wymagany stopień w klanie: Członek+ Uprawnienie: command.clans.clan.unlock Odblokowuje blok, na który patrzysz. Tylko gracz, który go zablokował lub gracze z uprawnien