Alternate Terrain Generation
Kategorie modów
Zasoby zewnętrzne
Twórcy modów
TTFTCUTS
Opis moda
Alternate Terrain Generation (ATG) to kompletna zmiana generatora terenu nad ziemią, która radykalnie zmienia sposób, w jaki świat wygląda, i sposób, w jaki będziesz grać. Został on pierwotnie stworzony dla Minecrafta 1.5, aby rozwiązać problemy z sąsiedztwem gorących i zimnych biomów oraz wprowadzić więcej realizmu w generowanie świata jako całości. Zamiast wybierać biom dla regionu, a następnie budować teren dla tego biomu, ATG generuje serię pól dla wysokości, temperatury, opadów deszczu i więcej, aby wyprowadzić ostateczny biom z tych informacji. Efektem jest płynniejsza zmienność terenu i biomów, które realistycznie mogłyby znajdować się obok siebie. ATG dodaje także zauważalną ilość pionowości do świata, gdzie na bokach pagórków możesz znaleźć płaskie płaskowyże sięgające nawet 150 lub więcej, a najwyższe z ośnieżonych gór sięgają nawet 240 lub więcej. Wersja 2.0.0 to kompletna przebudowa, pełne wykorzystanie nowych technik, które nauczyłem się w ostatnich latach. Jest o wiele więcej płaskiej ziemi, wysp, klifów, lepsze rozprowadzenie biomów, zachowując jednocześnie charakterystyczną zmienność wysokości z poprzednich wersji (choć bardziej rozproszoną ogólnie). Ponadto, dzięki całkowitej przebudowie wewnętrznego frameworka dla generacji, jest szybki. Naprawdę szybki. Etap generacji biomów, który był najwolniejszą częścią w poprzednich wersjach, jest teraz ponad 8 razy szybszy niż w wersji podstawowej. To nie przekłada się na 8-krotnie szybsze generowanie chunków, ale jest to zauważalna różnica. Jak używać ATG: Podczas rozpoczynania nowego świata wybierz typ świata ATG - Alternate w ustawieniach. Dla serwerów dedykowanych ustaw level-type w server.properties na ATG. Będziesz musiał rozpocząć nowy świat po tym, ponieważ level-type jest brany pod uwagę tylko podczas tworzenia całkowicie nowego folderu zapisu świata. Konfiguracja i wsparcie dla modów: Od wersji ATG 2.0.0 nie ma żadnej konfiguracji. To nie zawsze będzie miało miejsce, i jest to po prostu dlatego, że obecnie bardzo ważne jest udostępnienie przebudowy z podstawowym zestawem funkcji, a kod konfiguracji i dostosowywania nie został jeszcze napisany. W końcu będzie możliwe ustawienie wszystkiego dla każdego świata za pośrednictwem menu dostosowania świata podczas tworzenia świata, z zapisanymi i eksportowalnymi presetami jako json dla pola opcji generatora serwera. Kompatybilność z modami biomów obecnie nie istnieje. Ponownie, jest to po prostu dlatego, że kod do ustawienia tego nie jest jeszcze dostępny. System akceptuje każdy biom i działa bez incydentu, po prostu nie ma sposobu, aby powiedzieć generatorowi, aby używał nowego biomu. Wszystkie inne aspekty generacji oprócz nowych biomów powinny być kompatybilne. Specjalne podziękowania: Chciałbym serdecznie podziękować Scottowi Killenowi, który pomógł mi podczas rozwoju, udzielając porad i świetnych przykładów haseł generacji terenu Forge, które dodał. Pomógł mi zrozumieć szczegóły generatora podstawowego i najlepsze sposoby zmiany rzeczy.
Zrzuty ekranu z modów
Pobierz Alternate Terrain Generation
Nazwa pliku | Ładowarka modowa | Wersja Minecraft | |
---|---|---|---|
atg-1.11.2-2.1.7.jar | 1.11.2 | ||
atg-1.10.2-2.0.1.jar | 1.10.2 | ||
ATG-1.7.10-0.12.0.jar | 1.7.10 |